Nasze usługi

Komputerowe wyważanie kół


Zapewniamy fachową usługę komputerowego wyważania kół na felgach stalowych oraz aluminiowych w samochodach osobowych i dostawczych przy użyciu nowoczesnego sprzętu firmy Haweka.

Oprócz wyważania oferujemy również sprawdzanie ciśnienia w oponach i dętkach, montaż opon, dętek i kół oraz wszystko to co związane jest z serwisem ogumienia.

Dlaczego należy wyważać koła?

Ciężar koła z oponą nigdy nie rozkłada się równomiernie. W przypadku nie wyważenia opony, w czasie jazdy, może być wyczuwalne tzw. "bicie koła" lub inne wibracje, które mogą się przenosić na kierownicę, powodując drgania. Dlatego też dobre wyważenie kół w Twoim aucie zapobiegnie przedwczesnemu zużyciu się opon i elementów zawieszenia kół, zapewni maksymalny komfort jazdy, a także wydłuży okres eksploatacji opon.

Wulkanizacja


Usługi związane z obsługą ogumienia:

  • wymiana kół
  • klejenie dętek
  • wymiana zaworów
  • klejenie na zimno i na gorąco
  • mycie opon przed wyważaniem
  • sprawdzanie ciśnienia
  • pompowanie kół azotem
  • sezonowa przechowalnia opon

POMPOWANIE AZOTEM

Dotychczas stosowane sprężone powietrze zawiera zwykle niepożądane składowe, jak: olej, kurz i wilgoć atmosferyczna, które są szkodliwe dla opon. W przypadku pompowania AZOTEM wyklucza się wspomniane dodatki, dzięki czemu eliminuje ich negatywny wpływ na opony. Rzeczą niezmiernie istotną jest wyeliminowanie tlenu, będącego także czynnikiem starzenia się opon. Obecność tlenu i zmiany temperatury powietrza w oponie są też główną przyczyną utraty ciśnienia w oponach.

Zalety stosowania AZOTU podczas pompowania opon:

  • wykluczenie możliwości powstawania mieszanek łatwopalnych wewnątrz opony,
  • pięciokrotne wydłużenie czasu utrzymania stałego ciśnienia w oponie,
  • spowolnienie procesu zużycia opony i podwyższony czas jej użytkowania,
  • zmniejszenie ryzyka powstawania pęknięć oraz w konsekwencji destrukcji opony.

SEZONOWA PRZECHOWALNIA OPON

Każdy kto posiada dwa komplety opon (letnie, zimowe) staje przed problemem ich magazynowania.

Oddając nam swoje opony na przechowanie zyskują Państwo komfort związany z problemem magazynowania opon, oraz przewożenia ich dwa razy w roku do serwisu.

Opony w naszym serwisie przechowywane są w odpowiedni sposób (zalecany przez producenta) oraz w optymalnych warunkach.

komputerowe wyważanie kół

Drobna mechanika


Usługi związane z mechaniką samochodów:

  • układ hamulcowy
  • wymiana płynów
  • naprawy zawieszeń
  • wymiana amortyzatorów
  • wymiana łożysk
  • i inne związane z drobną mechaniką.

Mechanika

Wymiana oleju


Współczesne silniki samochodowe w warunkach zwiększonych obciążeń mechanicznych i cieplnych stwarzają coraz trudniejsze warunki pracy olejom silnikowym. Dlatego też od olejów wymaga się coraz lepszej jakości, szczególnie w zakresie: dobrej odporności na utlenianie, zdolności do utrzymania powstałych osadów w stanie dyspersji oraz do zapobiegania tworzenia się szlamu, zdolności do utrzymania silnika w czystości, zdolności do uszczelniania tłoka w cylindrze, płynności w niskiej temperaturze, odporności na pienienie, zdolności zachowania własności w czasie postojów.

KLASYFIKACJE OLEJÓW SILNIKOWYCH

Klasyfikacja lepkościowa SAE
Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych opracowało system klasyfikacji lepkościowej w marcu 1993 roku. Klasyfikacja dzieli oleje silnikowe na 11 klas lepkościowych w trzech grupach: oleje letnie, zimowe, wielosezonowe.

Oleje przeznaczone do smarowania silników w okresie zimowym podzielono na 6 klas i oznaczono następującymi symbolami liczbowymi, przy których umieszczono literę W (winter-zima): SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Przykładowo olej w klasie 10W może być eksploatowany w temperaturze otoczenia -30C.

Dla olejów letnich istnieje 5 klas lepkości wg SAE. Są to 20, 30, 40, 50 60. Olej klasy SAE 40 może pracować w warunkach klimatycznych do 40C.

Olej silnikowy, który ma zarówno cechy oleju zimowego jak i letniego, nazywamy olejem wielosezonowym. Oleje takie są oznaczone podwójną symboliką:15W/40, 10W/40, 5W/50 itp. Główną zaletą olejów wielosezonowych jest możliwość ich eksploatacji niezależnie od pory roku.

Klasyfikacja jakościowa API (Amerykański Instytut Naftowy)
Klasyfikacja jakościowa określa właściwości użytkowe oleju i jego przydatności do smarowania silników danej klasy. Aby w pełni ocenić właściwości użytkowe oleju nie wystarczą testy laboratoryjne. Klasyfikacje jakościowe są oparte przede wszystkim na testach silnikowych. Każda własność oleju jak np. odporność na utlenianie, własności przeciwkorozyjne itp. jest sprawdzana na określonych typach silników.

Podstawą klasyfikacji jakościowych jest podział olejów
na dwie zasadnicze grupy:
  • grupę olejów S przeznaczonych do silników z zapłonem iskrowym (ZI), do samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych. Grupa ta obejmuje oznakowanie symbolami: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ.
  • grupę olejów C przeznaczonych do silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym (ZS), głównie do samochodów ciężarowych. Grupa ta obejmuje oznakowanie symbolami: CA, CB, CC, CD, CE, CF

Oleje przekładniowe

Oleje przekładniowe pracują w lżejszych warunkach niż oleje silnikowe. Mają one większą lepkość niż oleje silnikowe.

Klasyfikacja lepkościowa SAE
  • oleje zimowe - oznaczenie: 75W, 80W, 85W
  • oleje letnie - oznaczenie: 90,140, 250
  • oleje wielosezonowe - oznaczenie: 80W/90, 80W/140, 85W/140

Klasyfikacja jakościowa API
  • GL 1 - do przekładni ręcznych, olej bez dodatków, niska jakość
  • GL 2 - olej do przekładni mechanicznych, słabo obciążonych
  • GL 3 - do konwencjonalnych skrzyń biegów, przekładni stożkowych, zawiera dodatek typu EP (powoduje polepszenie własności oleju pod wpływem obciążenia)
  • GL 4 - stosowany do przekładni stożkowych i hipoidalnych pracujących w umiarkowanych warunkach, zawiera bardzo dużo dodatków
  • GL 5 - najlepszy olej do skrzyń biegów i przekładni głównych, zawiera cały pakiet dodatków
  • GL 6 - olej zapewniający dobrą ochronę przed zmatowieniem powierzchni, przestarzały technologicznie, jakościowo zbliżony do GL 3.

Oleje stosowane w automatycznych skrzynkach biegów - ATF

Oprócz własności jakie olej musi spełniać w zwykłej skrzyni biegów musi również pracować w sprzęgle hydraulicznym - wiąże się to z przenoszeniem momentu przez olej. Wyróżniamy tu klasy:

  • Dla samochodów osobowych - SAE 5W - barwione na kolor czerwony.
  • Dla samochodów ciężarowych - SAE 30W
Wymiana oleju

Wymiana filtrów


Zakład oferuje usługi w zakresie wymiany i sprzedaży filtrów:

  • oleju,
  • paliwa,
  • powietrza
  • przeciwpyłkowych (kabinowych).

Filtry są bardzo ważnym elementem w eksploatacji pojazdów samochodowych, ponieważ oczyszczają podstawowe media, dzięki którym zapewniona jest poprawna praca silnika.

Do najważniejszych należą następujące rodzaje filtrów:
  • oleju
  • paliwa
  • powietrza

Wymiana w/w filtrów zapewnia prawidłową i długotrwałą eksploatację silnika. 
Filtry te wymieniamy zgodnie z zaleceniami producenta samochodu:

  • filtr oleju przy każdej wymianie oleju silnikowego,
  • filtr powietrza co 10000 do 15000 km, w zależności od zanieczyszczenia powietrza,
  • filtr paliwa co 20000 - 30000 km lub wcześniej, w zależności od potrzeb
    (zanieczyszczenia w paliwie).
Wymiana filtrów

Napełnianie klimatyzacji


Klimatyzacja w samochodzie jest urządzeniem którego zadaniem jest poprawienie komfortu podróżowania. Poza funkcją schładzania rozgrzanego wnętrza samochodu, istotnym działaniem jest przyśpieszenie procesu odparowywania szyb w samochodzie.

Klimatyzacja, jak każde urządzenie, wymaga regularnych przeglądów. Częstą awarią układu klimatyzacji jest jego rozszczelnienie. Powoduje to ubytek czynnika chłodzącego, co jest przyczyną nie spełniania przez klimatyzację swojej podstawowej funkcji. Innym ważnym zabiegiem jest dezynfekcja przewodów układu klimatyzacji. Nie wykonanie tej czynności przynajmniej raz do roku powoduje, że przy działającym urządzeniu w samochodzie rozchodzi się nieprzyjemny zapach.

Bardzo istotnym elementem układu klimatyzacji jest filtr kabinowy, który należy wymieniać przynajmniej raz do roku. Zanieczyszczenie filtra powoduje brak pełnego przepływu powietrza do wnętrza samochodu.

Zakres usług:

  • sprawdzanie szczelności układu,
  • uzupełnianie czynnika chłodzącego,
  • dezynfekcja układu klimatyzacji,
  • wymiana filtrów kabiny (przeciwpyłkowych).
Napełnianie klimatyzacji

Sprzedaż opon


Sprzedaż opon wszystkich firm dostępnych na polskim rynku.
  • osobowe,
  • dostawcze,
  • ciężarowe,
  • terenowe,
  • specjalne.

Oferowane przez nas opony to uznane produkty renomowanych firm światowych.

 

 

 

 

 

Sprzedaż opon

Sprzedaż felg


 

Ze względu na sposób wytworzenia dzielimy je na dwa rodzaje: stalowe i aluminiowe (wykonane ze stopów lekkich). Felga stalowa stanowi tańszy wariant i jej podstawowym zadaniem jest bycie nośnikiem dla opony oraz przenoszenie z zespołu napędowego - poprzez półosie - ruchu obrotowego bezpośrednio na nawierzchnię drogi.

Felga aluminiowa jest wariantem droższym ale też stawiamy jej nieco inne wymagania. Felga Aluminiowa powinna być w wysokim stopniu odporna na udarowość, przyczyniać się do redukcji oporów toczenia, wspomagać chłodzenie zacisków układów hamulcowych. Można też spotkać się z felgami aluminiowymi o znacznie niższym ciężarze niż felga stalowa. Jednak najważniejszą rzeczą dla każdego klienta jest efekt wizualny. Dobrze dobrana obręcz o wysokiej jakości wykonania potrafi całkowicie zmienić nasze spojrzenie na własny samochód.

Praktyczne wskazówki

Felga to produkt o ściśle ustalonych parametrach technicznych. Jeżeli pytacie Państwo o felgę to zawsze proszę podać:

  • markę i typ pojazdu,
  • rok produkcji,
  • pojemność silnika,
  • rozmiar zamawianych felg.

Podczas zakupu sprzedawca zawsze dołącza zestaw montażowy zawierający:

  • pierścień dystansowy teflonowy lub aluminiowy*
  • śruby lub nakrętki kół*
  • w pewnych sytuacjach spotkacie się Państwo z felgami bazowymi gdzie nie stosuje się pierścieni dystansowych i innych śrub/nakrętek niż fabryczne.

Bardzo ważnym parametrem jest odsadzenie - Offset (ET) - mówiący o położeniu koła we wnęce nadkola. Offset to nic innego jak odległość pomiędzy płaszczyzną symetrii felgi a płaszczyzną powierzchni montażowej. Offset może być wartością ujemną lub dodatnią. Na felgach stalowych parametr offset jest najczęściej widoczny jako: "ET15"* lub "15"*. Producent umieszcza go albo na tarczy w okolicach otworów montażowych śrub albo na zewnętrznej stronie misy felgi - rancie. Na felgach aluminiowych poza wspomnianymi przypadkami parametr offset (ET) jest przeważnie umieszczany na wewnętrznej stronie felgi.
*cyfra 15 tutaj jest wartością przypadkowo wybraną dla celów prezentacji.

W przypadku każdego koła samochodowego w czasie pracy występują drgania. Są one spowodowane szybkim ruchem obrotowym i wynikającym z tego faktu występowaniem niewyważeń statycznych i dynamicznych. Dla bezpieczeństwa i komfortu kierowcy koła należy regularnie wyważać co 10.000 km a także bez względu na przebieg operację tę trzeba powtarzać każdorazowo po montażu opony na feldze. Kontrola wyważenia powinna mieć miejsce po przejechaniu do 1500 km od czasu ostatniego wyważania. Dokręcanie śrub kół powinno być wykonane kluczem dynamometrycznym z siłą (Nm) podaną przez producenta pojazdu. Po przejechaniu ok. 500 km od chwili ostatniego montażu felg należy ponownie skontrolować dokręcenie kół (kluczem dynamometrycznym).

Sprzedaż felg

Sprzedaż i naprawa skuterów, motorowerów, mniejszych motocykli


Jesteśmy autoryzowanym serwisem
firmy ROMET i JUNAK

Prowadzimy sprzedaż wszystkich produktów, części zamiennych i akcesoriów firmy ROMET, oraz we współpracy z firmą PH ASAN produktów firmy JUNAK.

Dodatkowo w ofercie posiadamy również używane skutery i motorowery.

Zajmujemy się serwisem motorowerów, skuterów, motocykli o małych pojemnościach oraz quadów, większości znanych firm na rynku. Przeglądy regulacje oraz kompleksowe naprawy.

Sprzedaż i naprawa skuterów

Firmy z którymi współpracujemy